لیست اختراعات پدرام زندكريمي
ترمز هاي كمكي امروزه به طور گسترده در كاميون ها و ماشين هاي سنگين مورد استفاده قرار ميگيرند و ايمني فزاينده ايي را در كنار ترمز اصلي فراهم مي آورند. دستگاه هاي مختلفي بدين منظور ساخته شده اند كه هر كدام داراي معايبي هستند اين معايب عبارتند از:افزايش مصرف بنزين در ترمزهاي كمكي موتوري و ايجاد سر و صداي بسيار زياد به نحوي كه در بعضي مناطق استفاده از آن ممنوع شده است. مستهلك نمودن موتور در ترمزهاي اگزوز كه دود برگشتي از اگزوز را حبس ميكنند و مصرف انرژي الكتريكي بسيار زياد در ترمزهاي الكترومغناطيسي و در دسترس نبودن هميشگي آن و پيچيدگي و خطرناك بودن اين نوع ترمز. در مكانيزم طراحي شده نحوه عمل به اين صورت است كه با استفاده از يك فلايويل كه در انتهاي گاردان نصب ميشود ميتوان حركت دوراني را به حركت خطي تبديل كرده و با استفاده سيلندر و پيستوني كه با آرايش راديال در كنار هم قرار گرفته اند ، اين حركت خطي را استهلاكي نمود. از مزاياي اين سيستم ميتوان كم خطر بودن آن ، پربازده بودن نسبت به ساير ريتاردر هاي موجود ، زمان فعال سازي بسيار سريع و امكان استفاده در شيب هاي طولاني را برشمرد. چيدمان سيلندر و پيستون ها با توجه به وزن ماشين و محموله آن ميتواند در انواع خطي رفت و برگشتي يا راديال رفت و برگشتي باشد.
موارد یافت شده: 1